Styrdans


För ett tag sen frågade en kollega om jag inte hade lust att hänga på
när de ska ut och dansa, styrdansa. Av nån anledning så kom vi  (jag och föräldrarna)
in på detta ikväll.

modern: Ja men de är klart du ska göra det!
jag: eh är ju inte riktigt min grej....
modern önsketänkande:  joooo, det kan ju tänkas att du kan träffa nån trevlig kille.....
jag:  va?!
modern:  ja jag bara tänkte
jag:  är väl inte det bästa forumet eller.....vill inte heller
modern:  man vet ju aldrig...mummel mummel...
jag:  men va ska jag göra där, tycker inte om musiken, vill inte dansa.
ska jag sitta där som en annan panelhöna då?
fadern lägger sig i o säger:  ja det måste ju finnas de som har den positionen oxå..hehe
modern ivrigt:  va kan du inte dansa? ska vi öva? vi kan träna nu i veckan när du är hos oss.
jag:  jag kan dansa
modern:  ja men hur är det med takten då? ska vi öva den! vi kan kolla hur det är med den!
fadern listigt: du kan väl hänga på o ta en cider

Skratta och låg dubbel i soffan. Jag tror säkert att det är jättetrevligt på dessa danser.
Jag har bott flera år i Burträsk och där fick man hänga med på det som bjöds. Ofta dans.
In helt omöjligt att man va tvungen att åka 15-20mil enkel väg för att ta sig dit.
Många minnen från den tiden. Ha ha!!
Nåja vem vet jag kanske följer min faders råd och hakar på och tar en cider....



Kommentarer
Postat av: Hanna

JA! Häng på! :P

2009-04-17 @ 10:31:21
URL: http://hannajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0