semester



Vad är väl en bal på slottet, alldeles tråkig o trist och ..och...och alldeles underbar. Semester!?! Ja precis!!! 
Protest: Våga vägra måsten!! (ja jo vi får väl se bland tvätt, städning och de tänkta matlådorna)

Matlådor ja, jo det verkar toppen. Har försökt förut men det vill sig inte riktigt. Antingen blir den kvar i kylen eller  så avancerar den till byrån i hallen. Har, för jag vet inte vilken gång  i ordningen, bestämt mig för att börja ett nytt liv.
Ja ett sånt där nytt sundare liv, som ska ske varje måndag. Men NU SKA DET SKE!!!!!

Mmmmm. eller hur?! Istället för att handla råvaror för mitt storkok vad gör jag?
Jo åker på stan och förlustar mig med en fika i god väns sällskap. Sen shoppar vi lite.

Jahaja....shoppa o shoppa va väl o ta i men jag gjorde iallafall ett tappert försök. In i dessa hemska provhytter med vad jag tycker är en STOR storlek som jag nog borde komma i. Men NÄJ NÄJ NÄJ!!!
Jag borde ha lärt mig läxan förra gången och gången före det och före den gången och sen flera år tillbaka.
Nä någonstans finns en liten förhoppning om att jag kanske krympt helt plötsigt.
Säger irriterat och med något sårad självkänsla till mig själv, än en gång, inga nya kläder färrän du gått ner i vikt.


Ja det var dom matlådorna det. Gör ett nytt försök i morgon.

God natt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0